FANDOM

"Bottomless Pit!"
Sezon 1, odcinek 14
S1e14 Spadek w dół.png
Informacje
Polska premiera: 10 października 2013
Premiera w USA: 1 marca 2013
Scenarzysta: Alex Hirsch

Michael Rianda

Reżyser: Aaron Springer

Joe Pitt

Położenie odcinka
Poprzedni: "Boss Mabel"
Następny: "The Deep End"
Galeria

Bottomless Pit! -(pl.Dziura Bez Dna) To 14 odcinek pierwszego sezonu Wodogrzmotów Małych. Jego premiera w USA odbyła się 1 marca 2013, zaś w Polsce 10 października tego samego roku.

OgólnieEdytuj

Dipper, Mabel, Soos i Stan opowiadają sobie historie podczas, gdy spadają w głąb Dziury Bez Dna.

FabułaEdytuj

Stan pokazuje siostrzeńcom i Soosowi Dziurę Bez Dna. Mówi, że można tu wyrzucać wszystkie śmieci i nigdy już nie wrócą, po czym wyjmuje ze swojego garnituru kartki z działu zażaleń i wyrzuca je do niej. Rozochocona Mabel wyrzuciła wszystkie listy od Gideona i tajemniczą skrzynkę (w której okazały się być Zęby Prawdy), a Soos swoje buty. Zrobił to, ponieważ nie chciał być gorszy. Nagle zawiał silny wiatr i Dipper powiedział, żeby schronić się w Chacie. Wujek Stan chciał jednak pozbyć się wszystkich kartek i dzięki temu razem z rodzinką i Soosem wpadli do Dziury Bez Dna.

Nudziło im się tam, więc wymyślili, że by umilić czas będą opowiadać sobie historie. Dipper zaczął. Jego historia miała tytuł "Głos z reklamy". Opowiadała o tym, jak wszyscy śmiali się z głosu Dippera i ten zasięgnął porady Starego McGucketa, który dał mu nowy głos. Gdy wstał rano brzmiał jak gość z reklamy. Mabel i Soos myśleli, że jest opętany i nie chcieli z nim gadać. Przyszedł do lokalnego świra i miał do niego pretensje, a ten powiedział, że się pomylił i dał mu tubę z głosem dla ludzi od reklam. Dał mu nową próbówkę z głosem, który miał mu zostać już na zawsze. Dipper już chciał ją wypić, ale w ostatniej chwili posłuchał nagrania ze swoim zremiksowanym głosem do końca, gdzie wszyscy mówili, że ma bardzo wyjątkowy głos. W końcu nie wypił zawartości próbówki, ale dolał Stankowi do kawy.

Następną opowieścią była "Niesamowita Przygoda Soosa Na Automatach! Czy to dobry tytuł? Nie potrzeba rymów albo gry słownej?" w której Soos opowiada, jak bliźniaki namawiają go, by oszukiwał w grze w pinballa. Pod naciskiem przyjaciół w końcu robi to, ale w ramach zemsty automat zsyła ich do gry, gdzie mają spędzić resztę swojego życia. Soos jednak wyłącza automat, ale kasuje jedyne swoje życiowe osiągnięcie - rekord w grze.

Wujek Stan opowiada historię, jak wygrywa mistrzostwa. Dostaje puchar od pięknej kobiety i dziękuje mu swój Footbot. Wszyscy buczeli na tę historię i Mabel obiecała, że opowie coś, co ma sens.

Jej historia nazywała się "Prawdoból". Stan załatwił nową atrakcję do Groty Tajemnic - niedźwiedzia. Chciał go uatrakcyjnić, więc próbował nauczyć go prowadzić. Gdy złapali ich policjanci Stan skłamał, że jest bardzo chory i doktor Medycyna (który nigdy nie istniał) przepisał mu miśka przewodnika. Mabel wkurzona tym, że wujek ciągle kłamie  przeczytała w dzienniku 3 o Zębach Prawdy. W nocy założyła je Stankowi i ten już nigdy nie mówił kłamstw. Szczery Stanford był jeszcze gorszy od tego ciągle kłamiącego. Pewnego dnia do drzwi zapukali policjanci, który powiedzieli, że po gruntownym śledztwie doszli do wniosku, że nie ma żadnego doktora Medycyny. Stan, który mówił tylko prawdę powiedział, że ich okłamał i że regularnie ściemnia na podatkach. Policjanci chcieli go wsadzić do więzienia, ale w ostatniej chwili Mabel skłamała, że wujek po nocach pisze opowieść kryminalną o dziadku Zbrodni. Policjanci uwierzyli i odjechali. Mabel była zrozpaczona, bo skłamała, ale Dipper pocieszył ją mówiąc "Dla wyższego dobra". Postanowili, że pozbędą się Zębów Prawdy i to właśnie one były w tajemniczej skrzynce. 

Nagle zobaczyli, że zbliżają się do światła i zaczęli panikować, bo myśleli, że to koniec ich żyć. Naprawdę jednak wylecieli tą samą stroną, którą wlecieli. Obiecali sobie, że nie będą mówić nikomu o tej historii, bo i tak nikt im nie uwierzy. Mówiąc to Stan oparł się o tabliczkę, która pod jego ciężarem złamała się i runął w dół Dziury Bez Dna. Na napisach końcowych widać, jak Stan spada w dół czekając aż wyleci.

BohaterowieEdytuj

Główni

Drugoplanowi

Epizodyczni

Więcej z Fandomu

Losowa wiki