FANDOM

"Carpet Diem"
Sezon 1, odcinek 16
258px-S1e16 dipper circling mabel.png
Informacje
Polska premiera: 24 października 2013
Premiera w USA: 5 kwietnia 2013
Scenarzysta: Tim McKeon

Alex Hirsch Zach Paez

Reżyser: Joe Pitt
Położenie odcinka
Poprzedni: ,,The Deep End"
Następny: ,,Boyz Crazy"
Galeria
Carpet Diem —(pl.Dywan) To 16 odcinek pierwszego sezonu serialu "Wodogrzmoty Małe". Jego amerykańska premiera odbyła się 5 kwietnia 2013, a w Polsce 24 października tego samego roku.

OgólnieEdytuj

Soos odkrywa tajemniczy pokój ukryty w Grocie, a Dipper, zmęczony ciągłymi nocowankami Grubej i Cuksy chce w nim zamieszkać. Konkuruje o to z Mabel, ale sprawy się komplikują, gdy zamieniają się ciałami.

OpisEdytuj

Dipper i Mabel grają sobie w minigolfa. Po chwili przerywa im wizyta Grubej i Cuksy na noc. Dziewczyny hałasują, więc Dipper spędza noc na dworze. Gdy wraca, zastaje bałagan. Bliźniaki kłócą się i postanawiają, że nie powinni razem mieszkać. Wtedy Soos znalazł "tajny ukryty pokój co nikt nie wie" zamykany na klucz. Dochodzi do kolejnej awantury Dippera i Mabel, a wujek zabiera kluczyk i organizuje konkurs kto mu bardziej będzie pomagać. Dziewczyna ma niestety znaczącą przewagę, a przez dywan w odkrytym pokoju bliźniaki zamieniają się ciałami. Wykorzystują to, żeby przeciwnik dostał punkty ujemne w konkursie. Gdy Soos sprząta pokój, tak samo jak jego przyjaciele- zamienia się na ciała z Nabokim. W chacie panuje chaos. Gruba i Cuksa znowu przychodzą na nocowanko i wciągają w nie Dippera w skórze Mabel. Stan zauważa, jak Mabel w ciele Dippera ich podgląda i ją "uświadamia" jak dorastają chłopcy. Soos w ciele Nabokiego pada ofiarą starego McGuketa, który chce go zjeść. Dipper nasyła na Mabel koleżanki i bliźniaki z powrotem zamieniają się ciałami. Po chwili przychodzi Soos, Naboki, McGucket i policjanci i wszyscy znów są w nie swoich "skorupach". Dipper i Mabel znowu kłócą się o pokój, ale wyjaśniło się, że przez przyjaciółki Mabel Dipper czuje się przez nią odrzucony. Ciała gości wracają do normy, Dipper zamieszkuje nowy pokój i odwiedza Mabel w nocy, po czym zdają sobie sprawę że nie mogą bez siebie żyć i wracają do wspólnego pokoju. Na napisach końcowych Dipper i Mabel znów grają w minigolfa. Mabel spytała Dippera co zrobił z pokojem, a ten odpowiedział że oddał go Soosowi i pyta siostrę o co chodziło z jego narzeczoną. Ta odpowiada że nie wie, a w tym samym czasie narzeczona Soosa mówi mu że nie może za niego wyjść. Soos odpowiada że przez kilka godzin był świnką i spytał czy coś się pod jego nieobecność działo.

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa odcinka pochodzi od łacińskiego powiedzienia "Carpe Diem", które dosłownie oznacza "Chwytaj Dzień".
  • Stan w tym odcinku powiedział Mabel (w ciele Dippera) o tym jak się rodzą dzieci.
  • Pokój, który odnajdują bliźniaki i Soos jest najprawdopodobniej pokojem Autora Dzienników, gdyż znajdowały się tam jego okulary.
  • W scenie, gdy Stanley zabiera okulary Stanforda jest widoczny za nim kalendarz z zaznaczoną datą "4 lipca 1982 rok". Może być to data katastrofy sprzed 30 lat, w wyniku której Stanford Pines przeniósł się do innego wymiaru.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki