FANDOM

Gruba
S2e10 podejrzany śmiech.PNG
Rodzina: Nienazwana Matka[1]
Przyjaciele: Cuksa Chiu, Mabel Pines, Dipper Pines, Soos, Naboki
Wrogowie: Pacyfika Północna
Lubi: Nocowania, Chłopcy
Głosu użyczył/a: Grzegorz Kwiecień
Gruba (ang. Grenda) — najlepsza przyjaciółka Mabel i Cuksy. Tak jak Cuksa, pierwszy raz wystąpiła w Double Dipper. W przeciwieństwie do Cuksy jest otyła i silna.

OsobowośćEdytuj

Gruba jest niepewna i małomówna, gdy w pobliżu jest Pacyfika Północna, jednak z przyjaciółmi jest otwarta i wesoła. Wstydzi się swojego męskiego głosu i nie lubi ludzi, którzy wyśmiewają się z niego. Ma obsesję na punkcie chłopaków i jest bardzo bezpośrednia, potrafi dotrzymać danego słowa. Cechuje ją też duża wrażliwość - jako jedyna przejęła się losem dziecka, które pożarł cukrzyk.
Wendy i Dipper na kanapie.PNG

Gruba tańczy z Mabel

WyglądEdytuj

Grenda.png

Gruba jest mocno zbudowaną dziewczyną z ciemnobrązowymi włosami spiętymi w kucyk, a po boku wpiętą ma żółtą spinkę. Jej buty mają kolor czerwono - różowo-biały, natomiast skarpetki są białe z różowymi paskami na górnej części. Widoczna jest najczęściej w różowej bluzce z napisem "COOL" (pol. czad) i fioletowymi spodniami. W odcinku Summerween widzieliśmy ją w kostiumie czarownicy. Na jej twarzy widnieje jasny pieprzyk. Ma jasną skórę oraz czarne brwi. W odcinku "Northwest Mansion Mystery" widzimy ją w stroju wizytowym. Ubrana była wówczas w zółtą suknie przyozdobioną niebieskim kwiatem, na szyi nosiła korale oraz buty o fasonie japonek. 

Stroje na Latoween.png

CiekawostkiEdytuj

  • Jej ulubiony kolor to beżowy.
  • Razem z Mabel i Cuksą na nocowankach czytają powieści jej mamy.
  • Od 2 sezonu nazywana jest angielskim imieniem (Grenda).
  • Mabel chciałaby, aby w przyszłości była jej ochroniarzem.
  • Dipper uznaje ją za sojusznika, ze względu na jej mięśnie.
  • W wersji angielskiej, Bill Cyferka, będąc w ciele Dippera, nazwał ją potworem, co jest zamierzoną ironią.
  • Prawdopodobnie jako jedyna w Wodogrzmotach posiada wystarczająco basowy głos, by przyzwać wejście na polanę jednorożców (co wyjaśnia czemu Ford nie zdołał zdobyć włosa jednorożca).
  • Potrafi rozbijać kamienie czołem.
  • Swoje dziecko nazwałaby "Grenda 2: Sequel". 
  • W polskiej wersji, Bill, w ciele Dippera, mówi o niej "babochłop". 
  • W jednym z odcinków powiedziała , że dawno miała piękny głos, ale potem dostała mutacji.

PrzypisyEdytuj

  1. W odcinku "Carpet Diem" wspomniała o niej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki