FANDOM

Latoweenowy Cukrzyk
640px-S1e12 summerween trickster at door.png
Zajęcia: Straszenie dzieci w ,,Latoween"
Przyjaciele: Soos (później)
Wrogowie: Dipper, Mabel, Soos, Cuksa Chiu, Gruba,
Lubi: Cukierki
Głosu użyczył/a: Wojciech Paszkowski
S1e12 yadda yadda tick or treat blah blah or die.png

Latoweenowy Cukrzyk (ang. Summerween Trickster)— legendarny potwór, który, według legendy, ma zjadać dzieci zamiast cukierków podczas corocznego święta Latoween. Po ukazaniu prawdziwego oblicza przypomina on pająka zrobionego z wyrzuconych cukierków. Marzy, aby w końcu komuś smakował. Soos spełnił jego marzenie.

Historia Edytuj

Pierwszy raz w odcinku "Summerween" możemy zobaczyć, jak spogląda zza krzaków na śmietnik, gdy Dipper wyrzuca "cukierki" przez okno. Chwilę później puka do drzwi Tajemniczej Chaty. Drzwi otwiera mu Dipper. Cukrzyk prosi o cukierki, lecz chłopak mu odmawia. Po kilku próbach sytuację stara się ratować Mabel. Przeprasza Cukrzyka za zachowanie brata, lecz na to jest już za późno. Potwór mówi, że został przez nich obrażony i zapłacą za to życiem. Dziewczyna powiedziała, iż jest on zabawny, ten zaś odpowiedział z gniewem "Czy jestem taki zabawny?!". Do Chaty w tym samym momencie wszedł Gorney, jednak tajamnicza postać podniosła go, po czym pożarła w całości. Cukrzyk dodał wtedy, że bliźniaki mogą podzielić jego los. Mówił, że potrzebuje 500 cukierków. Dodał też, że mają czas dopóty, póki nie zgaśnie ostatni arbuzowy lampion. Dipper od razu stwierdził, iż jest to niemożliwe. Cukrzyk dodał tylko pogardliwie,, że wybór należy do nich. Następnym razem widzimy go, kiedy to Soos, Dipper, Mabel, Cuksa i Gruba szukają cukierków. Gdy widzi ich mizerne postępy, ostrzega ich przed upływającym czasem. Gdy jednak czas się kończy, nie mają oni wystarczającej ilości cukierków.

S1e12 soos truck.png

Postanawia zjeść dzieci, lecz wtem, sytuację ratuje Soos, potrącając potwora samochodem. Gdy główni bohaterowie odjeżdżają, Mabel zauważa, że potwór się regeneruje. Zaczyna się pościg, który trwa aż do Latoweenowego Sklepu. Tam Cukrzyk szuka swoich niedoszłych ofiar. Całą grupę zdradza Soos. Wtedy potwór łapie wszystkich, dodatkowo zjadając Soosa. Ujawnia on swoje oblicze. Opowiada, że powstał z (jak to delikatnie określiła Mabel) "cukierkowego badziewia". Od zawsze planował zemstę na dzieciach z Wodogrzmotów za to, że są tak wybredne. Gdy ma zjeść resztę, sytuację ratuje Soos który wydostał się z potwora, dosłownie go zjadając. Ostatnimi swoimi słowami wyraził wdzięczność, że komuś wreszcie posmakował.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQgUJN3oUbxufLDnMhgTkzl0esAxu_4ASGLDH9Wb8l9tyOPFMG0

WyglądEdytuj

Cukrzyk.png

Na pierwszy rzut oka jest to postać wysoka. Nosi brązowy, poszarpany, pocerowany płaszcz. Na głowie ma duży kapelusz, który prawdopodobnie ukradł strachowi na wróble (dość podobny posiada Stary Mcgucket). Ma czarną, niesymetryczną głowę, zasłoniętą przez żółtą, uśmiechniętą maskę w kształcie arbuza latoweenowego. Po jej zdjęciu widnieje twarz złożona z różnorakich cukierków. Po zrzuceniu przebrania widać, że jest to potwór zbudowany w

S1e12 tricksterreveal.png

całości z odrzuconych cukierków. W tej formie może dowolnie zmieniać kształt oraz rozmiar i wykształcić dodatkowe kończyny. Jego twarz pod maską składa się z dwóch mennic na oczy, dwóch cukierkowych rolek imitujących brwi, długiego kawałka lukrecji na ustach i żółto-białych trójkątnych cukierków zamiast zębów. Tego typu cukierki zastępują również łzy.

Zdolności Edytuj

Latoweenowy Cukrzyk jest niezwykle zwinny i szybki. Potrafi poruszać się na dwóch, jak i na czterech nogach. Może również niebywale wysoko skakać, co udowadnia między innymi przemieszczając się po dachach budynków. Posiada także zdolność do regeneracji, dla przykładu, po rozbiciu na kawałki, a także niebywałą siłę, co z kolei pokazał podnosząc ludzi bez większego wysiłku. Jakby tego było mało, Cukrzyk wydaje się mieć inne paranormalne moce typu zapalenie płomienia na palcu (widać to w scenie gdy ostrzega dzieciaki przed kończącym się czasem). Jego obecność wydaje się również być przyczyną dziwnych wydarzeń, takich, jak migotanie światła i nagły powiew wiatru.

WystąpieniaEdytuj

Sezon 1 Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Gry Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki