FANDOM

"Little Dipper"
Sezon 1, odcinek 11
Little Dipper.png
Informacje
Polska premiera: 13 kwietnia 2013
Premiera w USA: 28 września 2012
Scenarzysta: Tim McKeon

Zach Paez
Alex Hirsch

Reżyser: Aaron Springer

Joe Pitt

Położenie odcinka
Poprzedni: "Fight Fighters"
Następny: "Summerween"
Galeria
Little Dipper — (pl.Mały Dipper, bądź też Mały Wóz) To jedenasty odcinek serialu i pierwszego sezonu. Jego data w USA - 28 września 2012, natomiast w Polsce - 13 kwietnia 2013.

OgólnieEdytuj

Gideon po zdobyciu magicznej latarki zmniejszającej Dippera, zmniejsza go i jego siostrę bliźniaczkę i chce przywłaszczyć Grotę Tajemnic. 

FabułaEdytuj

S1e11 signed over mystery shack.png
Odcinek rozpoczyna się od sceny z Gideonem czytającym Dziennik 2 i zastanawiającym się nad zemstą nad rodziną Pinesów. Rozważa takie istoty jak zombie lub krowy. W końcu wpada na pomysł, by odebrać swoim wrogom to, co mają najcenniejsze - Grotę Tajemnic. Do drzwi Chaty dzwoni prawnik Gideona. Kiedy tylko Stanford otwiera mu drzwi, myśli że jest poborcą podatkowym i chciał zabrać wszystkie swoje oszczędności ukryte za obrazem i zwiać. Jednak okazuje się, że wygrał loterię. Jedynym krokiem dzielącym go od posiadania wielkiego majątku było podpisanie dokumentu. Chciwy wujaszek zrobił to bez zastanowienia. Nagle wielki czek przebija Gideon, który wrobił Stana. Dokumentem mającym przelać na konto Stana pieniądze był w rzeczywistości akt przepisujący właściciela na Gideona. Wujek był jednak sprytniejszy i zamiast się podpisać napisał słowa "Ssij cytrynę kurduplu". Gideon wkurzył się, że najstarszy z Pinesów zrujnował jego plan i przysiągł zemsty. 

Później Dipper i Mabel grają w szachy. Dwunastolatek znowu wygrywa. Soos prosi Mabel o podanie mu damskiego mózgu w słoiku. Gdy Dipper zadeklarował, że on to zrobi, dowiedział się, że jest niższy o milimetr. Zmierzył się ze swoją bliźniaczką i Soos naprawdę miał rację. Wszyscy zaczęli wyzywać Dippera od kurduplów. Wkurzony szukał w Dzienniku 3 informacji o zmienianiu wzrostu. Przeczytał, że głęboko w lesie można znaleźć kryształy zmieniające rozmiar. Postanawia to sprawdzić. Tekst przeczytany w książce był prawdą. Chłopak spotkał wiele nienaturalnie wielkich lub malutkich zwierząt. Zabrał jeden z kryształów i przymocował do latarki, którą powiększył się o milimetr. 

S1e11 gideon laughing.png

Gideon po zmniejszeniu bliźniaków latarką.

Mabel ciągle wierzyła, że jest bliźniaczką alfa i będzie wyższa. Dipper przysiągł, że lada chwila będzie wyższy. Gdy podwyższa się po raz drugi Mabel wpada do pokoju i szuka czarodzieja w szafie odpowiedzialnego za to wszystko. Dipper pokazuje jej magiczną latarkę. Tymczasem Gideon przychodzi pod drzwi Chaty grożąc Stanfordowi, że wypuści Egipskie termity, które zeżrą całą Grotę Tajemnic wraz z nim. Stan odwrócił jego uwagę i strącił słoik z ręki blondyna. Termity zaczęły jeść włosy Gideona. Dipper i Mabel walczyli o magiczną latarkę, bo Mabel znów chciała byc wyższa. Nagle podczas wyrywania sobie jej z rąk wypadła im i upadła obok Gideona. Gdy ten zastanawiał się, do czego to służy, Mabel głośno szepnęła Dipperowi, do czego służy latarka. Gideon postanowił zmniejszyć bliźniaków, złapać ich do słoika na termity i zanieść do domu.

S1e11 did you read about it.png

Gideon przepytuje Dippera.

We własnym pokoju Gideon wrzuca Mabel do paczki z Żelkami Koalkami i zaczął przesłuchiwać Dippera. Pytał się jego, skąd ją ma. Dwunastolatek, nie chcąc powiedzieć mu o Dzienniku 3, trąbi mu klaksonem do ucha. Wściekły Gideon chciał go rozgnieść, ale w ostatniej chwili powstrzymał się, bo przyszedł mu do głowy plan, by zaszantażować Stana. Zadzwonił do niego i powiedział, że jeśli nie przepisze mu Chaty, to nigdy nie zobaczy swoich siostrzeńców. Niestety, wujek wcale się tym nie przejął, bo myślał, że Gideon żartuje i szybko się rozłączył. Blondyn stwierdził, że niepotrzebnie się wysila, bo może skurczyć Stanka latarką. Pojechał autobusem do Chaty, by to zrobić. 

Dipper i Mabel wydostają się z pokoju Gideona za pomocą jego włosów pozostawionych na szczotce, z których zrobili linę i lecą do Chaty balonem w kształcie dolara. Mabel zrzuca głowę żelkowego misia na włosy Gideona, a gdy ten poprawiał sobie włosy, chcieli powiększyć się latarką. W wyniku kłótni o wzrost nie udaje im się to. Gideon wkracza do Chaty i zmniejsza kogoś, kto nosi fez. Na szczęście dla Pinesów, ktosiem okazuje się nie być Stan, tylko Soos, który przymierzał jego fez. Gideon chciał, by powiedział mu, gdzie jest Stan. Pod presją Soos powiedział, że właściciel Chaty jest w labiryncie luster. 

Gdy Gideon wreszcie znalazł pokój, w którym znajdował się Stan, nie mógł go zmniejszyć, bo skrywał się w labiryncie. Dziewięciolatek był sprytniejszy, bo rozbijał lustra, by wujek wyłonił się zza jednego z nich. Gideon dorwał Stanka i zapędził go w kozi róg. Dipper i Mabel wydostali się ze słoika i kiedy myśleli, że to koniec, wpadł im do głowy pewien pomysł. Blondyn wygłaszał mowę dla Stanforda, w której mówił, że dzisiaj zakończy się spór pomiędzy nimi i już chciał nacisnąć guzik od latarki, gdy nagle zaczął zwijać się ze śmiechu. To bliźniaki zaczęły go łaskotać. Stan nie wiedząc co się dzieje, poturlał go po podłodze aż do samych drzwi do Chaty. Dipper i Mabel powiększyli się, a dziewczyna wciąż była wyższa o milimetr, lecz jej brat zignorował to. 

Później Gideon wściekły, że nie jest właścicielem Groty Tajemnic zaczął opowiadać rodzicom, dlaczego tak bardzo chce ją mieć. Kiedy zaczyna diabelsko się śmiać, Bud pyta się go, czy nie chciałby zjeść lodów, na co chłopak się zgadza.

ZakończenieEdytuj

S1e11 kryptogram.PNG

"Wycofujemy się z Wodogrzmotów"

Na napisach końcowych pokazani są prawdziwi przedstawiciele loterii Zdrap swoje szczęście, którzy pukają do drzwi Stanka, mówiąc mu, że jest wielkim zwycięzcą. Ten jednak pomyślał, że to kolejny podstęp Gideona i zamknął im drzwi przed nosem. Zdziwiony przedstawiciel wyczytał następnego z listy zwycięzców: Starego McGucketa. Gdy świr dostał czek, zaczął go zjadać. Prawdziwy prezenter powiedział, że wycofują się z Wodogrzmotów.

CiekawostkiEdytuj

  • W tym odcinku Stan zrobił cały labirynt luster, za każde zapłacił "500" dolarów (chociaż w rzeczywistości zapłacił 10 dolarów, ale powiedział tak by zarobić kasę na Gideonie). 
  • Stary McGucket wygrał 10,000,000 dolarów zamiast Stana, lecz tuż po tym zjadł on czek, przez co najprawdopodobniej nie dostał pieniędzy.
  • Mabel, po tym jak Stanek zaproponował: "Idziemy zobaczyć co puszczają w telewizji?" odchodząc, złamała czwartą ścianę, gdy powiedziała "A teraz czas na piosenkę tytułową".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki