FANDOM

Mabel Pines
Mabel ID.png
Pełne Nazwisko: Mabel Angela Pines
Wiek: 12,13 lat (w ostatnim odcinku)
Rodzina: Dipper Pines (Brat bliźniak)

Stanley Pines (Wujek)
Stanford Pines (Wujek)
Pan i Pani Pines (Rodzice)
Shermy Pines (Dziadek)

Dom: Wodogrzmoty Małe, Oregon (wakacje)

Piedmont, Kalifornia

Zajęcia: Pracownik w Grocie Tajemnic

Szukanie wymarzonego chłopaka
Rozwiązywanie zagadek razem z Dipperem

Przyjaciele: Stanley Pines, Stanford Pines, Dipper Pines, Soos, Wendy, Naboki, Cuksa, Gruba
Wrogowie: Gideon, Pacyfika Północna, Figury woskowe
Lubi: Swetry, Wampiry, Chłopców, cukierkowanie w Halloween (i Latoween), Żelki Koala, Naboki
Głosu użyczył/a: PL - Agnieszka Pawełkiewicz
ENG - Kristen Schaal

Mabel Pines — Urodzona 31 sierpnia 1999 roku, starsza o pięć minut[1] siostra bliźniacza Dippera Pinesa. Ma 12 lat. W odcinku Weirdmageddon bliźniaki obchodzą 13 lat.[2] Razem ze swoim bratem przyjeżdża do Wodogrzmotów Małych, aby spędzić tam wakacje. Mabel, w przeciwieństwie do niego, jest szaloną, pełną energii i życia osobą. To postać pierwszoplanowa. Jako jedna z niewielu osób zmienia ubranie (sweter) co odcinek.

HistoriaEdytuj

Na początku czerwca, rodzice Dippera i Mabel postanawiają wysłać ich na wakacje do Wodogrzmotów Małych, do ich wujka Stanka, który mieszka w Grocie Tajemnic (ang.The Mystery Shack), która jednocześnie jest także sklepem z pamiątkami i muzeum dla turystów. Po przyjeździe Dipper i Mabel zostają zatrudnieni jako niepełnoetatowi pracownicy. Dziewczyna szybko polubiła miejsce, ponieważ ma tendecję do patrzenia na wszystko z pozytywnej strony. Jej wakacyjnym marzeniem i celem jest zdobycie wymarzonego chłopaka. Jednym z jej największych wrogów jest Pacyfika Północna, z którą potem się zaprzyjaźnia. 

CharakterEdytuj

Mabel podpięta do kontaktu.png

Jeden ze swetrów Mabel

Mabel to zdecydowana optymistka. Jest bardzo zwariowaną i uroczą osobą. Uwielbia dobrą zabawę i zawsze widzi wszystko w pozytywnym świetle. Stara się być dla wszystkich miła i kocha zdobywać nowych przyjaciół. Nie znosi kłamstwa i gdy raz została do tego zmuszona, okropnie się z tym czuła. Fascynują ją przedziwne wydarzenia w Wodogrzmotach Małych, choć nie zawsze zdaje sobie sprawę, jak bardzo są one poważne. Uwielbia słodycze. Zawsze jest gotowa pomóc swojemu bratu, chociaż zdarza sie jej z nim trochę pokłócić. Uważa, że ten nie potrafi spędzić chwili bez szukania kosmitów i wskrzeszania zmarłych. Często okazuje się być rozsądniejsza od niego.

WyglądEdytuj

Mabel wygląd.png
Zobacz także: Lista swetrów Mabel

Mabel jest niską dziewczyną z długimi, brązowymi, falowanymi włosami i aparatem na zęby. Jako jedyna postać, ubiera się inaczej co odcinek. Za każdym razem zakłada inny, kolorowy sweter, (który sama dzierga) a dwa ze wzorów widoczne są również w migawce, która pojawia się zaraz pod koniec melodii zaczynającej każdy odcinek. Czasami jako dodatek nosi opaskę, kokardę lub kwiatek we włosach. Ma lekko zarumienione policzki. Nosi także krótkie spódniczki, codziennie w innym kolorze. Ma czarne buty i krótkie, białe skarpetki.

RelacjeEdytuj

Dipper PinesEdytuj

S1e1 awkward sibling hug-1-.png

Bliźniaki mają bardzo dobre relacje

Mabel jest bardzo blisko ze swoim bratem bliźniakiem i lubi spędzać z nim czas. Często wypominała mu, że zakochał się w Wendy i zachęcała go do zrobienia pierwszego kroku ku związku z nastolatką, a kiedy miłosne sprawy potoczyły się nie po jego myśli, wspierała go. Mimo, że czasami się kłócą, to ostatecznie zawsze dochodzą do porozumienia. Dipper jest od niej lepszy niemal we wszystkim i zawsze jej to wypominał (aż do odcinka "Little Dipper").
S1e07 Dipper i Mabel żartują razem.png

Dipper i Mabel żartują razem

Gdy okazało się, że Mabel jest wyższa o milimetr, ta zaczęła robić to samo. Mimo, że się różnią, często spędzają czas ze sobą (np. na graniu w podłogowego golfa) i świetnie się razem bawią. W A Tale of Two Stans denerwuje się że jej relacje z bratem mogą pogorszyć się jak ich wujków. Często wzajemnie powstrzymują się od swoich szaleństw. W Mabelandzie stworzyła zastępczego brata, który był przebojowy jak ona i zgadzał się z każdą jej decyzją, zrozumiała jednak, że ten prawdziwy jest lepszy.

Stanley PinesEdytuj

S1e2 Zdjęcie.png

Mabel i Stan łowią razem ryby

Podczas gdy Mabel jest niezwykle radosną optymistką, Stan jest podstępnym skąpcem, więc ich osobowości są bardzo różne, chociaż oboje są bardziej uczuciowi niż ich rodzeństwa i mają pikantne poczucie humoru. Pomimo tego, że Mabel denerwują niektóre jego nawyki, nadal bardzo się kochają. Dziewczyna często angażuje się w problemy swojego wuja, i oferuje mu pomóc czy ten tego chce, czy nie. Dodatkowo, od czasu do czasu Stan zdaje się być się zazdrosny, kiedy ona odmawia spędzenia z nim czasu. Zrobiła nawet woskową podobiznę oraz pacynkę z jego wizerunkiem. W odcinku "Not What He Seems", jako jedyna do końca wierzyła w niewinność wuja Stana, co mówi o jej wielkim zaufaniu do niego.

SoosEdytuj

Zakręć świnią!.png

Gra w zakręć świnią

Soos i Mabel, to przyjaciele. Jako, że Soos ma bardzo oryginalny styl bycia, często się razem bawią i świetnie spędzają razem czas. Podobne charaktery sprawiają, że rozumieją się jak mało kto. Mabel podziwia umiejętności Soos'a jako mechanika, co widać, kiedy ratuje uwalnia jej aparat na zęby od drutu w drzwiach. W "Przewodniku Dippera i Mabel po tajemnicach i nieustającej zabawie" pisze, że Soos przypomina jej puchatego misia pandę, który sprawia, że las rośnie i pada deszcz (aluzja do japońskiego filmu animowanego "Mój sąsiad Totoro"

Wendy CorduroyEdytuj

Są dobrymi przyjaciółkami. Robią razem wiele rzeczy np tańczą "durnowate tańce zupełnie bez sensu". Gdy Mabel miała problem z chłopakiem, Wendy jej "pomogła", doradziła też, kiedy ta wspominała swoje nieszczęśliwe miłości. Często razem żartują. Zawsze może ją poprosić o radę.

Gideon GleefulEdytuj

S1e4 mabel and gideons date.png

Gideon podkochiwał się w Mabel

Na początku Gideon przyjaźnił się z Mabel, ta traktowała go wręcz jak młodszą siostrę, ale w końcu chłopak wyjawił jej, że się w niej zakochał i zaproponował randkę. Dziewczyna nie chciała go zranić i zgodziła się. Od tamtej pory sprawy zaczęły iść w złym kierunku. Gideon zabierał ja na coraz to nowe, bardziej romantyczne spotkania, całkowicie ignorując jej znaki, że wolałaby powrócić do stanu pierwotnego - kumplowania się. We wszystko wplątał nawet swojego ojca i Stana, którzy mieli połączyć swoje biznesy. W końcu coraz bardziej bezradna i osaczona Mabel prosi o pomoc Dippera, który w jej imieniu zrywa z Gideonem. Gideon obwinia o wszystko właśnie Dippera i chce się na nim zemścić, lecz sytuację ratuje Mabel. Od tamtej pory dziewczyna darzy chłopaka szczerą niechęcią, podczas gdy ten jest nadal w niej zakochany. Nie przeszkadza mu to jednak nienawidzić Stana i Dippera, których pragnie zniszczyć.

NabokiEdytuj

Naboki jest ukochaną świnią Mabel. Razem spędzają wiele czasu. Mabel twierdzi, że Naboki jest jej bratnią duszą. Dziewczyna jest bardzo opiekuńcza wobec do swojego pupilka i bardzo do niego przywiązana. Mabel wygrała Naboki w konkursie. 

Ford Pines Edytuj

Kusza.JPG

Wydaje się niezwykle podekscytowana nieoczekiwanym pojawieniem się nowego wujka i jest wobec niego pozytywnie nastawiona. Docenia jego wynalazki, jednak nie jest z nim tak związana jak Dipper i wyraźnie lepiej dogaduje się ze Stankiem. Wujek z kolei ceni sobie jej dziwność i energię, jednak nie wydaje się specjalnie w nią wierzyć - w "The Last Mabelcorn" nie brał pod uwagę, ze może odnieść sukces i zdobyć włos jednorożca. Nie ufa jej też na tyle, żeby podzielić się z nią swoimi tajemnicami.

Cuksa Chiu i GrubaEdytuj

Nocowanko.gif

Gruba i Cuksa to najlepsze przyjaciółki Mabel, które (podobnie jak swoją świnię, Naboki) uznała za bratnie dusze. Poznały się na imprezie organizowanej w Grocie Tajemnic. Mabel często zaprasza je do siebie, np. na nocowanie czy imprezę. Niejednokrotnie też biorą udział we wspólnych przygodach. Walka z Latoweenowym Cukrzykiem czy wyprawa po włos jednorożca to tylko niektóre z ich wypadów. Czasami między dziewczętami dochodzi do drobnych tarć, ale wydaja się zgraną paczką.

Pacyfika PółnocnaEdytuj

Pacyfika i Mabel są swoimi arcy-wrogami. Mabel zawsze chce udowodnić Pacyfice, że np. nie jest głupia (jak w odc. Irrational Treasure), natomiast blondynka za wszelką cenę chce upokorzyć swoją przeciwniczkę. Jednakże po odcinku The Golf War po wspólnej walce z mieszkańcami golfowego pola, napięcie między nimi odrobinę zmalało.

Pan i Pani PinesEdytuj

Mabel wydaje się być w dobrych stosunkach z rodzicami, jednakże w serialu niewiele o nich wspomniano. W każdym razie wydaje się równie otwarta wobec nich jak wobec reszty świata. Bez oporu wysyła (a w każdym razie próbuje) wysłać mamie wideo jak wciąga nosem paczkę żelkowych glizd i opisuje dramatyczne wydarzenia w Tajemniczej Chacie

SyrenandoEdytuj

Syrenandokissmabel.PNG

Był jednym z ukochanych Mabel, który, w odróżnieniu od innych, odwzajemniał jej uczucia. Na początku bawili się tylko w basenie, ale później Syrenando zwierzył się Mabel, która stwierdziła, że nie spocznie, póki ten nie wróci do rodziny. Mabel pierwszy raz całowała się właśnie z nim. Po ich rozstaniu, Syrenando zaczął przysyłać listy w butelkach. Niestety po jakimś czasie okazało się, że żeni się z królową manatów, w związku z czym Mabel była zrozpaczona.

Gabe BensenEdytuj

S2e4 ba bump.png

Zauroczona Gabe'm Mabel.

Dziewczyna była zauroczona marionetkarzem i nawet skłamała o jej miłości do marionetek, by ten zaczął ją lubić. Gdy zepsuła przedstawienie, Gabe zerwał z nią kontakt. Po tym wydarzeniu żywiła do niego urazę i pozwoliła wszystkim pobazgrać jego plakat.

Gnom Jeff alias Norman Edytuj

Po tym jak Jeff oszukał ją udając normalnego chłopaka i próbował porwać, dziewczyna raczej nie żywi nazbyt ciepłych uczuć w stosunku do niego, jednak zdaje się nie chować urazy. Podobnie Jeff, chociaż nadal boleśnie wspomina odtrącenie, nie przeżywa go tak toksycznie jak - dajmy na to - Gideon.

Celestabellebethabelle Edytuj

W polskiej wersji nazywa się CelestiaRóżIBłękitMórz. Mabel, początkowo zafascynowana piękną jednorożec, po poznaniu jej prawdziwego oblicza, szczerze jej nie cierpi. Po tym jak wdała się z nią w malowniczą i zajadłą bójkę zapewne i ona "niezbyt" ją lubi. Jeżeli wśród magicznych mieszkańców Wodogrzmotów Mabel ma jakiegoś wroga, to zapewne jest nią właśnie jednorożec.

UmiejętnościEdytuj

Mabel umiejętności.png

Robienie woskowego Stana

Mabel twierdzi, że jest mistrzynią "lepienia z gluta" i potrafi rozmawiać ze świniami. Ma wiele talentów artystyczno-manualnych: w "Headhunters "daje popis tworząc bardzo realistyczną, woskową podobiznę Stana, w "Irrational Treasure ", robi kapelusz ze starej kartki 
Kappap.jpg

Dipper, Mabel i jej kapelusz

papieru w ciągu kilku sekund, organizuje również rozbudowane przedstawienie skarpetkowe oraz maluje i robi zdjęcia. Jest świetną minigolfistką, chociaż nie aż tak dobrą jak Pacyfika (ale, w przeciwieństwie do niej, jej talent jest naturalny, a nie wyuczony). Jednak jej największym talentem jest dzierganie czym poniekąd popisuje się w każdym odcinku nosząc swetry własnego wyrobu. Prawdopodobnie dobrze gotuje - w "Carpet Diem" ugotowała Stanowi pyszny omlet w kształcie jego twarzy.

CiekawostkiEdytuj

  • Postać Mabel jest inspirowana Ariel Hirsch, siostrą bliźniaczką Alexa Hirscha.
  • Nienawidzi lalek.
  • Jest starsza od Dippera o całe 5 minut.      
  • Twierdzi, że umie rozmawiać ze świniami. 
  • Ma bardzo dużo swetrów z różnymi wzorami, które sama szyje.
  • Jako jedyna z postaci, w każdym odcinku jest ubrana inaczej.
  • W odcinku "Bottomless Pit!" nazwała swojego brata "Pipper" zamiast Dipper.
  • Jej ulubioną zabawką z dzieciństwa jest pan Misiaś.
  • Twierdzi, że spotykała się z paroma wampirami.
  • Zazdrości Dipperowi jego inteligencji.
  • Chciała zapomnieć o swoich miłosnych romansach, wymazując sobie pamięć.
  • Jest bardzo dobra w mini golfa.
  • Pierwsze słowo, które powiedziała to "jednorożec"
  • Została wyrzucona z Zoo za doklejenie koniowi do czoła pachołka drogowego.
  • W odcinku Weirdmageddon część 1 została zamknięta w "Bańce". Jest to również jedyny odcinek, w którym nic nie mówi.
  • W ostatnim odcinku jej polski głos został zmieniony i jest kompletnie niedopasowany.
  • Gdy oddycha świszczy jej aparat
  • Jest oburęczna, choć częsciej korzysta z lewej ręki

GaleriaEdytuj

Galeria.png

Kliknij, by zobaczyć galerię.

PrzypisyEdytuj

  1. https://twitter.com/_AlexHirsch/status/227190419132387328
  2. Dipper ma 12 lat, a co za tym idzie, Mabel też.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki