FANDOM

"Pilot"
Sezon 0, odcinek 0
S0E0 Eeee Yyy
Informacje
Polska premiera: nieemitowany
Premiera w USA: nieemitowany
Scenarzysta: Alex Hirisch
Reżyser:
Położenie odcinka
Poprzedni: N/A
Następny: Tourist Trapped
Galeria

Nienazwany Pilot jest 11 minutową wersją testową Tourist Trapped stworzoną dla Disney Chanel, które wkrótce przyjęło serial "Gravity Falls". Odcinek pilotażowy nigdy nie został wyemitowany na antenie telewizji publicznej, ale klip z pilota został pokazany na Disney Channel Medianet. "Tourist Trapped" jest oficjalnym odcinkiem pilotażowym Disney Channel - Gravity Falls.

Opis Edytuj

Bliźniaki Dipper i Mabel Pines przyjeżdżają na wakacje do swojego wujka, który mieszka w Wodogrzmotach Małych w Oregonie gdzie prowadzi najdziwniejsze muzeum na świecie. Wkrótce odkrywają coś złego w tym odległym mieście...

Wygląd w PilocieEdytuj

S0E0DipperPines

Dipper w Pilocie

Dipper Pines - jego wygląd jest z jednym bardziej widocznych. Jego niebiesko-biała czapka w pewnym miejscu jest w kratkę. Nie nosi kamizelki, a czerwona koszulka ma paski przy rękawach i dekolcie. Przez ramię przerzuca czarną torbę, z której wystają różne papiery. Zamiast szarych spodenek posiada brązowe spodnie do kolan. Na skarpetkach ma 2 linie zamiast jednej. W butach przeważa kolor biały, są tez innego kształtu. Jego fryzura jest bardziej "bujna", ma bardziej widoczną szyję, rumieńce na policzkach oraz nie ma podkrążonych oczu.

S0E0MabelPines

Mabel w Pilocie

Mabel Pines - mało co jest u niej inne niż w dzisiejszym wyglądzie. Ma bardziej widoczną szyję i rumieńce na policzkach. Ma czerwone kolana, dłuższe skarpetki oraz inny ubiór niż w Tourist Trapped. Posiada takie same buty co Dipper.

S0E0StanekPines

Stanek w Pilocie.

Stan Pines - prawdopodobnie najbardziej inaczej wyglądająca postać główna. Zwykle ubrany w garnitur, zarabiający na niewinnych turystach Stan Pines w Pilocie jest ukazany tak jak wygląda po pracy. W okolicach ust, dekoltu, dołu podkoszulki i na palcach jest ubrudzony lodami. [1] Ma czerwone jak u Mabel, lecz wystające kolana. Inny jest kształt jego nosa - zamiast jego typowej "bulwy" to bardziej coś na kształt odwróconej rakiety. Ma białe zęby zamiast żółtych, a także inny kształt uszu. Jego fryzura ma całkowicie inne proporcje - zwykle mało widoczna, tu bujnie odstaje po obu stronach głowy, do tego jest w kolorze białym, nie ciemnoszarym, broda jest o wiele krótsza, a brwi krzaczaste. Nosi bladożółto-szary podkoszulek oraz czerwono-jasnobordowe bokserki. Do tego fez oraz okulary, które jednak mają inny kształt niż w późniejszej wersji.

Meleks Groty Tajemnic - w pilocie jego wygląd nieco się różnił od teraźniejszego wyglądu. Z boku miał krzywy napis "Mystery Tours". Przez cały wózek golfowy był namalowany czerwony pasek. Światła oraz pytajnik też się różnią od nowego wyglądu. Posiada z tyłu czarną chorągiewkę, pomarańczowe siedzenia i megafon na dachu. Jest biały.

Potwór z Gnomów - znacząco się różni od wersji z Tourist Trapped. Jest czarny, posiada 6 par świecących, niebieskich oczu, 6 głów oraz 12 rąk z szponami. Nie widac u niego nóg i prawdopodobnie ich nie posiada. Jest prawdopodobnie tego wzrostu co jego następnik.

Fabuła Edytuj

Dipper i Mabel na czas przerwy wakacyjnej pojechali do swojego wuja, który mieszka w odległej miejscowości Wodogrzmoty Małe. Dipper znajduje również dziennik z zapiskami o potworach z tej okolicy, zawierający fakty i uwagi, które zostały ukryte w "cudownej" przeszłości i teraźniejszości miasta. Mabel przyprowadza do Tajemniczej Groty swojego nowego chłopaka, który bardzo podejrzanie się zachowuje. Młodszy o 5 minut bliźniak zaczyna podejrzewać, że nowy znajomy jej siostry jest zombie. Jednak gdy Mabel jest sam na sam z jej chłopakiem, Norman mówi jej, że jest jednym z gnomów. Dipper, by ostrzec Mabel przed niebezpieczeństwem bierze meleks i jedzie do lasu... Tam znajduje swoją siostrę, lecz nie w takim towarzystwie, jakiego się spodziewał. Na pytania brata Mabel odpowiada, że Norman okazał się być bandą gnomów. Dipper szuka w dzienniku ich słabych punktów. Jeden z gnomów zaczyna tłumaczyć, że nie jest w stanie ich powstrzymać, ponieważ są zbyt potężną rasą, ale sprytny bliźniak uderza go łopatą w połowie zdania. Pozostałe gnomy następnie złapały Mabel i zaczęły z nią uciekać. Dipper, widząc to, wsiada do meleksa i zaczyna ich ścigać. Inne gnomy atakują wózek golfowy skacząc z drzew, jednak Pines łatwo się ich pozbywa i dogania krasnoludy. Dipper niszczy łopatą linę, którą gnomy związały Mabel. Bliźniaki nie spodziewały się jednak, że krasnoludy połączą się tworząc gigantycznego potwora, który zaczyna ich gonić, przez co wpadają na wielki bilbord i spadają z klifu pod Grotę Tajemnic. Bliźniaki wyczołgują się z zepsutego meleksa. Krasnoludy jak widać jednak się nie poddały i pobiegły za nimi. Dipper próbuje, je "rozbić" rzucając w nie łopatą, lecz nic to nie dało. Mabel prosi by ten jej zaufał. W końcu Dipper się zgadza i pokonują gnomy dmuchawą do liści.

Ciekawostki Edytuj

  • Odcinek ma 11 minut.To około połowa czasu normalnego odcinka.
  • Ten odcinek nie został nigdy w pełni wyemitowany, lecz klipy z pilota pokazano na Disney Chanel Medianet
  • Alex Hirisch ma nadzieję, że nigdy nie ujawni się cały pilotażowy odcinek, gdyż jest w nim wielki bałagan. Twierdzi, że wyemitowanie tego byłoby niczym pokazanie swoich zdjęć z liceum. [2]
  • Ten odcinek powstał w House of Cool Studio.
  • W polskiej gazecie "Tele-Tydzień", gdy serial był emitowany na Disney Chanel przypadkowo użyto do miniaturki kadru z pilota.
  • Na samym końcu odcinka pojawia się UFO goniące Dippera.

Różnice Edytuj

  • Dipper ma od razu swoją niebiesko-białą czapkę, nie jak w "Tourist Trapped", gdzie dostaje ją na samym końcu.
  • Stan ma prawdopodobnie słabość do lodów na patykach.
  • Wendy [3] i Soos nie pojawiają się w odcinku pilotażowym.
  • Dipper i Mabel pomylili wujka z zombie.
  • Od razu można zauważyć, że wygląd postaci jest całkowicie inny niż w serialu, jedne z różnic to:
    • Dipper nie ma kamizelki, nosi również białe buty.
    • Mabel ma inne buty oraz sweter, który nie wystąpił w 1 odcinku 1 sezonu.
    • Stan ma inny kształt nosa, 4 palce zamiast 5, inny zarost oraz dość długie włosy, w porównaniu do późniejszego wyglądu.
    • Ogólnie postacie mają troszkę inny kształt, Dipper i Mabel wyglądają na starszych a Stanley na chudszego.

PrzypisyEdytuj

  1. Przez jego obżarstwo i niechlujstwo Dipper i Mabel pomylili go z zombie i zaczęli rzucać w niego kamieniami. Oczywiście dodatkowo Stan powiedział "mózg", ponieważ od lodów dostał tak zwanego mózgomrozu.
  2. http://www.reddit.com/r/gravityfalls/comments/1kgq85/i_am_alex_hirsch_creator_of_gravity_falls_ask_me/cbosezb?context=3
  3. W odcinku pojawia się scena, gdzie Dipper i ciemnowłosa dziewczyna, ubrana w zielony sweter i zimową czapkę, używają tablicy ouija, Dziewczyna była prawdopodobnie wczesną wersją Wendy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki