FANDOM

"Not What He Seems"
Sezon 2, odcinek 11
S2e11 spójrz w moje oczy, mabel.PNG
Informacje
Polska premiera: 5 lipca 2015
Premiera w USA: 9 marca 2015
Scenarzysta: Shion Takeuchi

Josh Weinstein
Jeff Rowe Matt Chapman
Alex Hirsch

Reżyser: Stephen Sandoval
Położenie odcinka
Poprzedni: "Northwest Mansion Mystery"
Następny: "A Tale of Two Stans"
Galeria
 Not What He Seems -(pl.Nie Taki Jaki Się Wydaje) To jedenasty odcinek drugiego sezonu oraz trzydziesty pierwszy ogółem. W USA został wydany 9 marca 2015 roku, a w Polsce 5 lipca tego samego roku.

OgólnieEdytuj

Rząd aresztuje Stana z powodu jego tajnych planów, a bliźniaki robią wszystko, by udowodnić jego niewinność.

FabułaEdytuj

S2e11 stan przy portalu.PNG
Odcinek zaczyna się od Stana, który wciąż czeka, aż portal się aktywuje i napełnia go dziwną, toksyczną, zieloną cieczą. Na ekranie zaczęło się odliczanie; zostało 18 godzin do uruchomienia ogromnej maszyny. Stan, przeglądając dziennik 1, wciąż natykał się na ostrzeżenia i niebezpieczeństwa związane z portalem, między innymi lekkie zawirowania grawitacyjne, ale ignorował je, mówiąc, że nic go już nie powstrzyma. Wcisnął czerwony przycisk, a portal podświetlił się i zaczął wirować. Przez moment całe Wodogrzmoty Małe straciły grawitację, a różne przedmioty oraz osoby zaczęły lewitować. Tymczasem Stan wziął zegarek, ustawił czas do otworzenia się portalu i oparł się na krześle, mówiąc "Wszystko się zmieni. Dzisiaj.".
S2e11 fajny pokaz.PNG
Rano, bliźniaki wstały bardzo wcześnie, by razem odpalić fajerwerki znalezione w Chacie przez Mabel. Zatrzymał ich Stan, mówiąc, że nie będą odpalać niebezpiecznich i nielegalnych rzeczy bez ukochanego wujaszka. Cała trójka Pinesów zrobiła więc małą fajerwerkową imprezę. Zatrzymali ich policjanci, Blubs i Durland, pytając, czy mają pozwolenie na nie. Wtedy Stan odgryzł im się ,"Czy macie pozwolenie na bycie totalnymi lamusami", i cała piątka wybuchła śmiechem. Niestety, narobili petardami wiele szkód, takich jak podpalone drzewa i girlandy, więc postanowili ugasić je za pomocą balonów z wodą. Bliźniaki bawiły się balonami, ochlapywały się wodą i nazywali Stana swoim "najlepszym wujkiem". Najstarszy z Pinesów zastanawiał się, jak to jest możliwe, że Dipper i Mabel tak dobrze się dogadują, gdy nagle, słysząc o tym, że zostało jeszcze trochę wakacji, miał poczucie winy i chciał powiedzieć im o wszystkim związanym z portalem. W ostatniej chwili jednak stchórzył i poszedł, stwierdzając, że musi dolać sobie coli. Zatrzymał się na tyłach Chaty i nagle na jego fezie pojawiła się mała, czerwona kropka. Myśląc, że to biedronka, próbował ją strzepnąć, ale wtedy na jego twarzy zjawiło się więcej punkcików. Wiedział już, co to oznacza - Rząd go śledzi.
S2e11 jaki ten trigguś zgrabny.PNG
Agent jednym ruchem powalił Stanforda, a Trigger zarządził, by zabezpieczyć dom. Zrobili to; ochronili bliźniaków, cały dom, a nawet Nabokiego. Żołnierze z rządu aresztowali Stana, gdy pojawił się agent Powers. Dipper myślał, że zostali zjedzeni przez zombie, ale Powers powiedział, że ledwo przeżyli; użył Triggera jako tarczy (i przy tym płakał jak dziecko). Oskarżyli najstarszego z Pinesów o ukradzenie wielu litrów niebezpiecznego płynu, na co on zaprzeczył. Bliźniaki zaczęły go bronić, ale Powers uklęknął obok nich i powiedział im spokojnie, że gdzieś w Grocie Tajemnic ukryta jest maszyna do siania zniszczenia, a potem napomknął, że w ogóle nie znają swojego wujka. Dipper i Mabel odjechali policyjnym radiowozem razem z Triggerem. Wendy idzie radosna do pracy, podśpiewując pod nosem, ale zawraca, gdy widzi policyjne taśmy i włamujących się mężczyzn ubranych w czarne kombinezony. Stan przechodził wszelakie badania robione kryminalistom; robili mu zdjęcia, pobierali odciski palców i zrobili mapę, na której wszystkie zbrodnie prowadzą do niego. Nic nie chciał im jednak mówić, ale zażądał jednej rozmowy telefonicznej. Zadzwonił do Soos'a, który zamawiał "Happy Meal'a" w restauracji. Powiedział mu, że nieważne, kto lub co się stanie, ma bronić automatu z jedzeniem. Bardzo przejął się tą "ważną" misją i staranował krzaki mimo tego, że wyjazd był zaraz obok. Trigger, by uspokoić dzieciaków, włączył im "telewizję bezmyślnej rzeczywistości", w której Justin Ker-Prank żartuje z różnych ludzi, miedzy innymi  z chirurga na sali operacyjnej.
S2e11 widziałem to wszystko już wcześniej.PNG
Bliźniaki wciąż wierzyły w niewinność Stana i wymyśliły, że w Grocie Tajemnic są kamery i mogą odtworzyć wczorajsze nagranie potwerdzające, że ich wujek nie ukradł beczek. Jedynym problemem było to, jak wydostać się z samochodu - przyszło to jednak szybko. Mijali Męskiego Dana jechającego w wielkiej ciężarówce z drewnem, gdy Mabel zauważyła nalepkę z napisem "Zespół Raz-Dwa-Trzy-Pięć Rządzi!". Napisała więc na szybie "Raz-Dwa-Trzy-Pięć są przereklamowani", wzbudzając tym samym jego wściekłość. Zepchnął on policyjne auto do lasu, gdzie uderzyło w nie drzewo. Bliźniaki uciekły, zostawiając uwięzionego w samochodzie Triggera. Schowały się w jednej z pick-upów rządowych jadących do Groty Tajemnic.  Tymczasem zostało 5 godzin do otwarcia portalu. Zaczęła się druga fala braku grawitacji i całe Wodogrzmoty zaczęły lewitować. Nieświadomi niczego mieszkańcy nie przejęli się tym. Wszyscy, prócz McGucketa, który pakował się i czym prędzej chciał wydostać się z miasta. Podczas, gdy agenci zastanawiali się, czy to skała wyglądająca jak twarz, czy twarz wyglądająca jak skała, bliźniaki przedostały się do środka Chaty za pomocą Haka-Haraka. Wśliznęły się do biura Stana i zaczęły szukać miejsca przechowywania kamer. W końcu znalazły; były one ukryte w ścianie i ujawniały się po przeciągnięciu rogu Jackalope.
S2e11 stan przeklina.PNG
Włączyli taśmę z wtorku i przyglądali się Wendy i Mabel kibicującym Soos'owi wykonującego "taniec robaka". Przewinęli ten kawałek i zauważyli Stana, który faktycznie, tak jak mówił, porządkował rzeczy w sklepiku. Gdy Dipper i Mabel byli pewni, że ich wujek nic nie zrobił i Rząd jest w błędzie, nagle Stan na kamerze wyszedł gdzieś i nie wracał aż do nocy. Wrócił dopiero o piątej nad ranem, wwożąc do Chaty beczki z płynem. Dwunastolatka pocieszała brata, że mógłby to być ktoś inny, ale wtedy jedna z baryłek upadła osobie w kombinezonie na stopę. Rozległ się krzyk i przekleństwa Stana, dowodząc, że to jednak był on. 
S2e11 stan nie żyje.PNG
Nie był to koniec tajemnic Stana; Dipper pod monitoringiem znalazł pudełko z paszportami - wszystkie należały do ich wujka, ale mimo to każde z nich nazywało się inaczej. Gdy dzieci zastanawiały się, po co miałby to robić, znalazły artykuł w gazecie informujący o śmierci Stana Pinesa, a potem o kanciarzu na wolności, który wygląda kompletnie jak Stan. Na początku zszokowana Mabel myślała, że to tylko żart i zaraz zza rośliny wyskoczy Justin, mówiąc, że ich wkręcił. To wszystko było jednak prawdą. Żeby wszystkiego było mało, dziewczynka znalazła "Sekretny Kod Do Schronienia". Zaraz domyśliła się, że chodzi o automat z przekąskami.  Stan wciąż tkwił na komisariacie policji, gdy zaczęła się kolejna fala braku grawitacji. Zdarzyło się to w dobrej chwili; Powers chciał go rozkuć. Pines wykorzystał tę sytuację i czym prędzej wydostał się stamtąd, z łatwością umykając agentom, którzy nie wiedzieli, co się dzieje. Dał taksówkarzowi 100 dolarów, by ten jechał z dala Groty Tajemnic jak najszybciej się da i nie zważał na goniących go policjantów, a sam schował się za samochodem dachującym na ulicy.
S2e11 odpuść.PNG
Jego plan zadziałał - Rząd, myśląc, że Stan siedzi w taksówce, pojechali za nim. Wszyscy żołnierze i agenci, w tym ci znajdujący się w Chacie, opuścili swoje stanowiska i zaczęły szukać uciekiniera, który, w ich założeniu, uciekał z miasta taksówką. Był to moment dla Soos'a. Mógł wśliznąć się do Chaty i, według polecenia swojego szefa, ochraniać automat. Mabel i Dipper, po namowie słownej, która nic nie dała, dmuchnęli w jego oczy brokatem, a potem kopali i szczypali go, by wpuścił ich do automatu. Ostatkiem sił Dipper wpisał kod i wszyscy upadli pod wpływem otwarcia się przejścia za maszyną. Cała trójka zdecydowała się pójść w dół ciasnym korytarzem. Tymczasem Stan wciąż pędził do Groty Tajemnic. Bliźniaki i Soos wkroczyli do wielkiej piwnicy skrywającej wielkie maszyny oraz wielki portal. Mabel wciąż przekonywała Dippera, że Stan ich kocha, ale ten myślał tylko o jednym - ich wujek miał dzienniki 1 oraz 2 i możliwe, że ukradł je od autora.
S2e11 a to coś zniszczy świat.PNG
Ułożył dobrze znane dla fanów Wodogrzmotów strony o portalu ze wszystkich trzech książek, zapalił ultrafiolet, który zawsze ma pod ręką i przeczytał takie zdania, jak "Maszyna miała tworzyć wiedzę, ale jest zbyt silna!", "Byłem w błędzie przez cały ten czas!", "Totalna globalna destrukcja", albo "Jeśli zegar kiedyś dotrze do zera, to nasz świat jest skazany na zagładę!". Spojrzeli wtedy na tykający zegar - do końca pozostała 1 minuta i 30 sekund. Przerażony Soos krzyknął "To finałowe odliczanie!", nawiązując tym do popularnej piosenki. Cały świat zaczął się trząść, a bliźniaki znalazły sposób, by wyłączyć to urządzenie - wystarczy tylko nacisnąć czerwony guzik znajdujący się na dźwigni.  Dipper już chciał go nacisnąć, gdy do piwnicy przybiegł Stan, krzycząc, że nie może tego zrobić. Wściekły na wujka chłopak nie chciał go słuchać. Najstarszy z towarzystwa chciał mu wszystko wytłumaczyć, gdy nagle zegar zaczął tykać głośniej, a cały świat znów zaczął lewitować. Mabel znajdowała się zaraz nad przyciskiem, więc przytrzymując się linki próbowała go wyłączyć.
S2e11 oja oja oja oja ;OO.PNG
Stan chciał ją zatrzymać, ale został przytrzymany przez Soos'a i Dippera. Próbował ją przekonać, że to wszystko robił dla rodziny, lecz Dipper krzyczał do niej, by myślała racjonalnie i nie uwierzyła w kolejne kłamstwo kanciarza. Już chciała kliknąć na guzik, ale gdy spojrzała w smutne oczy Stana, puściła się i powiedziała "Ufam ci.". Cały świat zaczął podnosić się do góry i niszczyć. Rodzinę Pinesów i Soos'a otoczyła jasność. Nagle wszystko ustało,a portal otworzył się. Wydostał się z niego pewien człowiek, człowiek o sześciu palcach. Nie było już wątpliwości - był to autor dzienników oraz brat Stana. 
  1. Na napisach końcowych widać Stana razem z jego bratem w czasach młodości, huśtających się na huśtawkach z widokiem na morze.
    Images-26.jpeg

BohaterowieEdytuj

GłówniEdytuj

DrugoplanowiEdytuj

EpizodyczniEdytuj

Powiązanie z seriąEdytuj

  • To drugi raz, kiedy zamiast piosenki tytułowej występuje jej skrócona wersja. (Wcześniej w "Northwest Mansion Mystery")
  • Trzeci raz pojawia się skała, co wygląda jak twarz. (Wcześniej w ""Tourist Trapped" i "Blendin's Game".
  • Na napisach końcowych, Stan razem ze swoim bratem huśtają się na huśtawkach wyglądających podobnie, jak te w jego głowie w "Dreamscaperers".
  • Trzeci raz pojawia się Hak Harak.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki