FANDOM

Portal Wszechświata
S1e20 portal open.png
Pierwszy epizod: Gideon Rises
Ostatni epizod: Not What He Seems
Rodzaj: Maszyna
 Portal Wszechświata - rodzaj maszyny ukrytej w tajnym laboratorium Forda schowanym za automatem. 

HistoriaEdytuj

S1e20 all maze page .png
Klucz otwierający maszynę jest to mnóstwo dźwigni i przycisków, które są użyte do wstukania kombinacji z dzienników "1""2" i "3". Stanley szukał dzienników 2 i 3 przez długi okres czasu. Ukradł "2" Gideonowi, gdy Dipper i Mabel pokonali Gideon-bota, a "3" zabrał Dipperowi śmiejąc się z głupot w niej wypisanych. 

"Not What He Seems" Stan aktywuje portal. Kiedy zostało aktywowane, co pewien czas grawitacja przestaje działać w miejscu, w jakim się znajduje. Okazało się, że w portalu był uwięziony Autor dzienników na długi czas. Prawdopodobnie uległ zniszczeniu w tym samym odcinku. 

PrzeznaczenieEdytuj

S1e20 tajemniczy kod.png

Kryptogram w dzienniku 3.

Kiedy Dipper natrafił na część tajemniczego rysunku przeznaczonego do otworzenia portalu w dzienniku 3, powiedział, że to wygląda na dziwną, futurystyczną broń. Kryptogram napisany właśnie na tej stronie opisuje dziwną rzecz jako portal, który otwiera przejście do nieskończonych nowych światów. 

The portal when completed will open a gateway to infinite new worlds and herald a new era in mankind's understanding of the universe. Plus, it will probably get girls to start talking to me finally.”,  co po polsku znaczy:"Portal kiedy ukończony otworzy przejście do nieskończonych nowych światów i zapowiada nową ludzką erę w rozumieniu wszechświata. Plus, możliwe, że to sprawi, że dziewczyny wreszcie zaczną się do mnie odzywać."

W "Not What He Seems", okazało się, że Autor, po tym jak aktywował portal, odkrył, że rozniesie on cały wszechświat i doprowadzi do globalnej zagłady.

WyglądEdytuj

S1e20 universe portal edited.jpg

Każdy symbol reprezentuje gwiazdę.

Główna sekcja jest wielkim, metalowym odwróconym trójkątem z kropkami światła rozsianymi wzdłuż jego krawędzi. Na środku jest duża dziura i symbole okrążające ją. Symbole te reprezentują stałe gwiazdy Beheniana, z których wybrane jest piętnaście gwiazd uznanych za szczególnie przydatne w magicznych zastosowaniach w średniowiecznej astrologii. Dolna część trójkąta jest połączona z podstawą wieloma dużymi przewodami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki