Wikia

Wodogrzmoty małe Wiki

Stary McGucket

677stron na
tej wiki
Komentarze98
Stary McGucket
OldMcInfobox.png
Pełne Nazwisko: McGucket
Wiek: ok. 60 lat
Rodzina: Syn
była żona
Szop (żona)
Dom: Wodogrzmoty Małe
Zajęcia: Próbowanie zainteresowania syna
Przyjaciele: Rodzina Pines'ów, Pacyfika Północna
Wrogowie: Soos(ale później się z nim pogodził), Szeryf Blubs i zastępowy Durland, Syn
Lubi: Robić z siebie świra
Głosu użyczył/a: PL: Wojciech Paszkowski

ENG: Alex Hirsch

Fiddleford Hadron McGucket, znany jako Stary McGucket  postać drugo-planowa. Pierwszy raz spotykamy go w odcinku "The Legend of the Gobblewonker". W swoim życiu stworzył wiele różnych, skomplikowanych maszyn. Spotykamy go dość często. Zarówno inni jak i on sam nazywa siebie "Lokalnym świrem". W młodości był niezwykle utalentowanym wynalazcą i konstruktorem komputerów. Pomagał Stanfordowi (temu prawdziwemu, autorowi dzienników) w budowie portalu pod Tajemniczą Chatą. Niestety przypadkiem w niego wpadł, a to co za nim zobaczył było tak straszne, że złamało mu życie. Tak bardzo zapragnął zapomnieć o tym horrorze, że stworzył urządzenie do kasowania pamięci, którego wciąż używał na sobie. W efekcie popadł w obłęd i stracił rodzinę. Przedtem jednak założył "Organizację Ślepego Oka", której głównym celem było wymazywanie strasznych wspomnień związanych z zjawiskami nadnaturalnymi mieszkańcom Wodogrzmotów Małych.

Historia

Młodość

Młody.png
W młodości chodził do tej samej uczelni co Stanford Pines, tam też go poznał i się z nim zaprzyjaźnił. Po ukończeniu studiów zajmował się konstrukcją komputerów osobistych (laptopów) do czasu, gdy nie zadzwonił do niego Stanford i zaproponował mu udział w swoim projekcie. W miedzy czasie poznał też swoją żonę i dorobił się syna. Po paru latach pracy, gdy portal był gotowy, doszło do wypadku, który zniszczył mu życie. Powoli popadł w obłęd regularnie kasując sobie wspomnienia, utracił rodzinę, pracę, dom, zamieszkał na złomowisku, a w między czasie założył Organizację Ślepego Oka, o czym zapomniał, kiedy już "kompletnie ześwirował". Szaleństwo nie przeszkadzało mu jednak nadal tworzyć i wynajdywać. Właśnie takiego go poznajemy - zupełnie szalonego, nie raz mówiącego od rzeczy. Sytuacja nieco się zmienia wraz z odcinkiem "Society of the Blind Eye", kiedy to odzyskuje swoje wspomnienia i powoli zaczyna pracować nad sobą. W całym serialu pełni dość dziwną rolę, bo jest jednocześnie postacią komediową i tragiczną.

Charakter

W młodości był osobą pogodną i zrównoważoną, chociaż nie brakowało mu wiejskiej pikanterii - już wtedy przejawiał słabość do muzyki folkowej, szopów i pluł do wiadra. Po popadnięciu w szaleństwie stał się nieprzewidywalny i niemal ekstremalnie wesoły, chociaż gwałtowne gesty i zdarzenia mogą go wystraszyć, ale raczej nie boi się bestii (a przynajmniej nie sprawiał nazbyt wystraszonego spotkaniem z pterodaktylem). Często chichocze, tańczy w miejscu i zdaje się nie przejmować swoim statusem lokalnego świra ani cudzymi, krzywymi spojrzeniami. Zdarza mu się zachowywać jak spłoszone zwierze. Sprawia wrażenie niezwykle pogodnego, lecz wraz z biegiem fabuły widać jak bardzo cierpi z powodu tego, co się stało z jego życiem. Szczególnie bolą go relacje z synem, który jawnie się go wstydzi.

Wygląd

100px-McGucket2.png
Wygląda jak starzec: ma długą, białą brodę (na której przyklejony ma plaster) i garbi się. Brakuje mu kilku zębów. Ubrany jest w brązowy, dziurawy kapelusz, ma gips na prawej dłoni i bandaże na obu stopach. Jest niskiego wzrostu. Nosi brązowe, połatane spodnie na szelkach, które założone są tył na przód. Ma on również purchawkowaty nos.

Relacje

Autor dzienników

S2e12 przytul go, fordy!.PNG
W młodości chodzili do tego samego uniwersytetu i byli na tyle dobrymi przyjaciółmi, by utrzymywać ze sobą kontakt po ukończeniu szkoły. Fiddleford gotowy był dla Forda opuścić swój dom i przenieść się do Wodogrzmotów na stałe, by mu pomóc w budowie portalu. Przez cały okres budowy, McGucket nabierał coraz większych podejrzeń w związku z przyjaźnią Billa i Forda. Chociaż ten nic mu nie mówił, wydawać się może, że mężczyzna o wszystkim wiedział. Po wypadku ich stosunki się oziębiły i nic nie wskazuje na to, by kiedykolwiek później się spotkali.

Ciekawostki

  • 185px-S2e7 kooky inventors.png
    Próbował zjeść Soosa gdy ten był świnią i co ciekawe, próbuje do teraz, nawet gdy Soos jest już sobą.
  • Budował robotyczne potwory, gdy żona go rzuciła i gdy syn go olał.
  • Własny syn się go wstydzi.
  • Nosi spodnie tył na przód.
  • Ma złoty ząb.
  • Gra na banjo (czyt. bandżo) i łyżkach. Czasem nawet wpada w "folkowe transy".
  • Jest wynalazcą - wytwarza różne mikstury, buduje roboty.
  • W przeszłości utworzył Organizację ślepego Oka, która miała kasować złe wspomnienia, jednak później oszalał i o wszystkim zapomniał.
  • Był on asystentem autora dzienników, ale zbyt często wymazywał sobie wspomnienia z pamięci, więc zapomniał o tym.
  • Ożenił się z szopem, którego poznał podczas walki o mięso.
  • Jako pierwszy na świecie stworzył laptopa, lecz przez szaleństwo nie opatentował wynalazku.
  • Złamał rękę podczas wypadku samochodowego.
  • Swój kapelusz ukradł strachowi na wróble.
  • Jego syn prowadzi sklepik z przynętami i ekwipunkiem wędkarskim.
  • W "Headhunters" trafnie przewidział, że woskowe figury żyją.
  • W odcinku "Society of the Blind Eye" zdziwił się, dlaczego ma na brodzie plaster i wściekał się, że nikt go o tym nie poinformował.
  • W tym samym odcinku wyjaśnione zostało, dlaczego plaster przyklejony jest na jego brodę.
  • Był przyjacielem Forda do czasu jego wypadku.
  • Ma nos podobny do nosa stanleya

Więcej od Wikii

Losowa wiki