FANDOM

WAFFLE!.png Pracujemy nad tym!

Ten artykuł nie zawiera wszystkich informacji - wciąż jest rozbudowywany. Pomóż nam go uzupełnić!

"The Inconveniencing"
Sezon 1, odcinek 5
S1e5 teraz to przerażeni, a wcześniej śmiech.PNG
Informacje
Polska premiera: 1 grudnia 2012
Premiera w USA: 13 lipca 2012
Scenarzysta: Michael Rianda

Alex Hirsch

Reżyser: Aaron Springer

Joe Pitt

Położenie odcinka
Poprzedni: ,,The Hand That Rocks the Mabel"
Następny: ,,Dipper vs. Manliness"
Galeria

The Inconveniencing —(pl.Utrudnienie) To 5 odcinek pierwszego sezonu serialu animowanego "Wodogrzmoty Małe". Premiera w USA odbyła się 13 lipca 2012, natomiast w Polsce 1 grudnia tego samego roku.

OgólnieEdytuj

Nastolatki włamują się do nawiedzonego sklepu, a jego zmarli właściciele nie są tym zachwyceni.

OpisEdytuj

Wendy pokazuje Dipperowi i Mabel swoją miejscówę na dachu Groty Tajemnic, w której spędza większą część pracy. Po chwili przyjeżdżają kumple nastolatki, a ta wyjeżdża z nimi. Mabel domyśla się, że Dipperowi podoba się starsza koleżanka, co jest prawdą.

Następnego dnia Mabel bawi się z Wendy w "durnowate tańce kompletnie bez sensu". Wendy kończy zmianę, a bliźniaki chcą dołączyć do jej paczki (Dipper wtedy kłamie, że mają po 13 lat), dziewczyna się zgadza.

Dipper na początku niezbyt imponuje starszym chłopakom, wszyscy wyjeżdżają samochodem Thompsona. Dojeżdżają przed nawiedzony całodobowy sklep. Robbie próbuje otworzyć drzwi, ale bez skutku. Dipper wchodzi na dach, przedostaje się przez tunel wentylacyjny i od środka otwiera drzwi. Wszyscy zadowoleni wchodzą do sklepu, w którym podobno ktoś kiedyś umarł. Nikt nie zauważa, jak tabliczka ,,otwarte" się przestawiła na ,,zamknięte". Wendy znajduje włączniki światła i wszyscy świetnie się bawią. Dipper widzi dziwne rzeczy, a jego siostra najadła się ulubionych różowych przekąsek i ma halucynacje.

S1e5 ciała.PNG
Robbie znajduje namalowane kredą kształty leżących ludzi. Nate chce się na nich położyć, a Dipper oświadcza, że myśli, że naprawdę są tam duchy, a Robbie nazywa go ,,Kapitanem Trzęsiportkiem". Dipper zaprzeczył i na dowód tego, że się nie boi położył się na kształcie, po czym obrys ciał zaczął się świecić. Wtedy Tambry zniknęła i pojawiła się w telewizorze. Po chwili Thompson przeteleportował się do gry, w którą grał. Tak oto wszyscy się teleportowali, a duch opętał Mabel. Drzwi zostały zamknięte, a grawitacja w sklepie się odwróciła do góry nogami.

Tylko Dipper i Wendy pozostali w stanie nienaruszonym i schowali się w szafie. Oboje zastanawiają się, czego duch od nich chce. Chłopak wpada na pomysł i mówi duchowi, że ma 10 lat (czyli nie jest nastolatkiem) i okazuje się, że to duchy staruszków, którzy byli właścicielami sklepu i umarli, bo nie mogli znieść rapu nastolatków, dlatego ich teraz nienawidzą. Umarlacy obiecują chłopakowi, że jak zaśpiewa tzw. "Owieczkowy Walc" to wypuszczą wszystkich. Dipper w przebraniu owcy śpiewa dziecięcą piosenkę i wszystko wróciło do normy. Wendy powiedziała, że Dipper bił duchy kijem, żeby go nie ośmieszyć. Wszyscy wracają do domu.

S1e5 nie mogłem znaleźć pilota.PNG
Tymczasem Stanek ogląda czarnobiały serial w telewizji i ze złości wyrzuca telewizor za okno. Bliźniaki to widzą, a wujek się tłumaczy, że nie mógł znaleźć pilota.

CiekawostkiEdytuj

  •  Kiedy Duchy zaatakowały całą ekipę, Robbie zniknął i pojawił się po tym, jak Dipper swoim tańcem uspokoił duchy Pa i Ma.
  •  Dipper powiedział w polskiej wersji językowej, że ma 10 lat. Wynika to z tego, że w Polsce nastolatkiem zostaje się w wieku 11 lat, a w UK i USA w wieku 13 lat. W wersji angielskiej powiedział, że ma 12 lat.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki