FANDOM

"Tourist Trapped"
Sezon 1, odcinek 1
Images (4)0.jpg
Informacje
Polska premiera: 20 października 2012
Premiera w USA: 15 czerwca 2012
Scenarzysta: Alex Hirsch

Matt Braly
Erik Fountain
Mark Garcia
Alonso Ramirez Ramos
Niki Yang

Reżyser: John Aoshima
Położenie odcinka
Poprzedni: Nienazwany Pilot
Następny: "The Legend of the Gobblewonker"
Galeria

Tourist Trapped — (pl.Turystyczna Pułapka)To pierwszy odcinek serialu i 1 sezonu. Data premiery w USA - 15 czerwca 2012, a w Polsce - 20 października tego samego roku.

OgólnieEdytuj

Rodzice Dippera i Mabel Pinesów wysyłają 12-letnie bliźniaki do Wodogrzmotów Małych w stanie Oregon, do wujka Stanka i jego Groty Tajemnic. Dipper znajduje dziwną książkę, która potwierdza przeczucia chłopaka.

FabułaEdytuj

Na wakacje rodzice bliźniaków, Dippera i Mabel, wysyłają ich do wujka Stana do Wodogrzmotów Małych w stanie Oregon. Stan zrobił ze swojego domu "Grotę Tajemnic" - jedną z okolicznych atrakcji przeznaczonej głównie do zarabiania na turystach. Mabel się świetnie tu bawi i podrywa wszystkich chłopaków w okolicy. Jej brat początkowo nie jest jakoś szczególnie zadowolony. Bliźniaki zaprzyjaźniają się także z pracownikami groty, czyli Soosem i Wendy.

S1E01 Tajemniczy dziennik znaleziony.png

Dipper znajduje Dziennik 3

Pewnego dnia w sklepie Mabel znalazła swojego potencjalnego kandydata na chłopaka. Obserwując go dyskretnie sprawdza jego reakcję na ankietę dotyczącą jak bardzo chłopak może ją lubić. Jednak on nie za bardzo wie o co chodzi. Dipper nie wie, czemu jego siostra flirtuje ze wszystkim, co tylko się rusza, lecz ona sama odpiera wszystkie zarzuty. Wierzy, że chłopak jej życia może się nagle pojawić. Jednak zamiast wymażonego chłopaka pojawia się Stanek. Szuka ochotnika do rozwieszenia w lesie tabliczek prowadzących do groty, ale żadne z pracowników nie chce się zgodzić. Wuj zmusza więc Dippera. Ten również nie ma na to ochoty, bo czuje, że w Wodogrzmotach dzieją się dziwne rzeczy. Mężczyzna jednak nie daje mu wyboru. Chłopak w trakcie wykonywania powierzonego mu zadania odkrywa tajemniczy dziennik. Są w nim zapisane wszystkie dziwne rzeczy na temat miasteczka i informacja "W Gravity Falls nikomu nie można ufać!". Wówczas zauważa go Mabel, a ten zaprowadza siostrę z powrotem do groty, by podzielić się z nią informacjami o niezwykłym znalezisku.

Normanwyglad.png

Normal

W chacie bliźniaki przeglądają anonimową książkę. Wówczas ktoś dzwoni do drzwi, a Mabel wyznaje, że ma randkę z chłopakiem. Wychodzi z pokoju, a po chwili znajdują się tam Stan pytając Dippera "co takiego czyta?" ten okłamuje go, że czyta "Złote łańcuchy dla emerytów - miesięcznik". Mabel przedstawia rodzinie swojego nowego chłopaka - Normala. Dipperowi od razu coś nie pasowało w nastolatku, w związku z czym, szuka informacji w dzienniku. Tam znajduje stronę o zombie, a w niej napis: "Blada skóra, małomówność. Występują w stworzeniach często mylonych z nastolatkami. Strzeżcie się najniegodziwszych z niegodziwych!" Chłopak jest przerażony. Patrzy przez okno i widzi, jak Normal podejrzanie podchodzi do dziewczyny, co powoduje panikę u chłopaka, która jednak była daremna, gdyż Normal daje jego siostrze stokrotki. Zaczyna coś mruczeć pod nosem, co z kolei słyszy Soos. On też myśli, że w miasteczku dzieje się coś dziwnego i proponuje mu zebrać dowody na to, że Normal jest zombiakiem, aby ludzie nie uznali go za "szałaputę".

Dipper śledzi siostrę i jej chłopaka z kamerą, wychwytuje dziwne zachowania Normala. Potem idzie do siostry i pokazuje jej napis o żywych trupach w dzienniku. Siostra mu jednak nie wierzy i ostrzega go, że nie uda mu się zniszczyć jej romansu, aż po grób. Wtedy idzie na randkę z Normalem. Dwunastolatek siedzi zmartwiony myśląc, że nie ma dowodów. Zauważa w nagraniu ujęcie, w którym Normalowi odpada ręka, po czym z powrotem przytwierdza ją do rękawa. Chłopak biegnie prosić wuja o pomoc, ale ten zajęty jest pokazywaniem klientom "skały, co wygląda jak twarz". Błaga Wendy o pożyczenie meleksa, a od Soosa otrzymuje z kolei łopatę ("przydatną w walce z nieumarłymi") kij baseballowy ("na wypadek, gdyby w pobliżu leżała jakaś piłka").

S1e1 jeff!.PNG

Normal okazuje się być banda krasnali

Tymczasem w lesie Normal mówi swojej dziewczynie, że musi jej coś wyznać. Ta ma nadzieję, że okaże się on wampirem. Chłopak jednak ostrzega ją, żeby nie zostawiała go i nie uciekała. Rozpina więc bluzę i ujawnia, że tak na prawdę to banda krasnoludów. Dziewczyna jest zszokowana całą sytuacją. Krasnoludy ją wybrały, gdyż poszukują nowej królowej. Ci się jej oświadczają. Dziewczyna twierdzi jednak, że to byłby nieudany związek. Gnomy nie uzyskując jej zgody, postanawiają ją porwać. Dipper słysząc jej krzyki jedzie tam i każe gnomom wypuścić siostrę, jednak ci się nie zgadzają. Chłopak mimo to ratuje ją, po czym wspólnie uciekają meleksem. Krasnale tworzą z siebie wielkiego potwora i ścigają bliźniaków. Nie mogą dogonić uciekających, więc rzucają drzewami, które następnie zablokowały im drogę.
S1e1... czemu jeff jest na górze, skoro jest w odkurzaczu na liście.PNG

Krasnoludy formują potwora i gonią uciekinierów

Bliźniaki docierają pod chatę tajemnic i zapędzają się w kozi róg. Gnomy nadal chcą wyjść za Mabel, która wpada na pomysł - udaje, że zgadza się na ślub. Gnom Jeff schodzi z potwora i ofiaruje kryształowy pierścionek dziewczynie. Ta go "przyjmuje" i prosi o pocałunek. Była to jedynie część podstępu. Mabel wciąga go odkurzaczem do liści. Jest zła, że kłamał i chciał zabić jej brata. Strzela nim w potwora, a gnomy rozpraszają się po lesie i przysięgają zemstę. Dziewczyna przeprasza swojego brata za to, że go nie posłuchała, lecz ten mówi, że może następny jej chłopak może okaże się wampirem. Po uścisku na zgodę, Dipper i Mabel wchodzą do chaty. Stan, zdziwiony ich zachowaniem, mówi im, że mogą zupełnie za darmo wziąć coś z półki. Dipper bierze nowa czapkę (starą zgubił podczas ucieczki meleksem), a jego siostra strzelający hak. Na końcu widać, jak chłopak pisze w swoim pamiętniku o tym, że czasem można komuś zaufać, zwłaszcza w trudnej sytuacji. Stan po raz pierwszy wchodzi do swojego tajnego laboratorium.

BohaterowieEdytuj

GłówniEdytuj

DrugoplanowiEdytuj

EpizodyczniEdytuj

Powiązanie z seriąEdytuj

Pamiętne cytatyEdytuj

Mabel: Śmiej się śmiej, możesz się śmiać. Ale co jak co, mam jakieś dziwne, fajowskie przeczucia. Wcale bym się nie zdziwiła, gdyby facet mojego życia wszedł właśnie i powiedział...
Stan : Wchodzi i beka O fu, ble! Refluksik marny!

Dipper:Czy moja siostra spotyka się z zombiakiem, a może to ja oszalałem?
Soos: Dobry dylemat nie jest zły. Dipper krzyczy Gadałeś do siebie w pustym pokoju. Podsłuchiwałem, nie mogłem się powstrzymać.

Dipper: Nie szkodzi. Widziałeś tego gościa, co nie? To zombiak! Powiedz że to zombiak!
Soos: Hmm. Zjadł jakiś mózg przez ostatnie dziesięć minut?

Dipper: Nie zjadł...

CiekawostkiEdytuj

  • "Tourist Trapped" zostało nominowane do nagrody Annie dla Ian'a Worrel'a, za Najlepszy Wygląd w Telewizyjnej Produkcji oraz dla Kristen Schaal, za Najlepszy Głos w Telewizyjnej Produkcji.
  • Gdy Mabel wybrała z półki Hak Harak, miała go wystawionego ku górze. Jest to nawiązanie do serii "Legend Of Zelda".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki